lördag 12 januari 2013

Pensionärer


Sen Love kom till världen har jag och A blivit riktiga pensionärer. Favorit programmet på vardagkvällar är "Vem vet mest" som börjar kl 19.00. Där sitter vi i soffan och vrålar ut svaret på frågorna och blir löjligt malliga om vi kan svaret. Fredagarna ägnas alltid åt "På spåret" (det är lite svårt än så länge, men det kommer väl!) och på  lördag morgon löser vi "Melodikrysset" i sann pensionärs anda ;)

Veckan som gått har vi ägnat åt mammor och bebisar. I tisdags var Annika och Tilde här och vi var ute på lång promenad genom byn, fikade, åt mat och pratade massor. Emelie och Freja var här i onsdags. Emelie hjälpte mig att komma igång med bloggen, tack för det! (Om jag kunde hade jag länkat till deras bloggar, ska bara lära mig hur man gör först) Och i torsdags var vi allihopa hemma hos Natalie. Där blev det promenad, lunch, fika och massa prat även där ;) Jättekul att ha ett gäng mammor att hänga med, och det ska bli så kul när barnen blir större och kan leka med varandra!

Igår (fredag) skulle jag och Love bara vara hemma och gossa och rasta min "bästa" vän damsugaren (ska berätta om vårt fantastiska förhållande en annan gång). Men A ringde och bjöd ut oss på lunch, så vi packade ihop oss och åkte in till Mora. Där blev jag lite fattigare än jag redan är (om det är möjligt) fick en P-bot på 400 kr! Suck... Plus att vi fick lov att köpa en ny babymonitor för vår gick sönder härom kvällen. Och det är inte billigt! Vi köpte en av dom billigaste utan finesser som kamera, termometer, räckvidd på flera mil (typ) och ändå landade kalaset på 800 kr. Suck där med. Men vi upptäckte en rolig finess, man kan prata tillbaka till varandra, som en walki talki, så det lekte vi med igår kväll ;) Då var pensionärsvarningen långt borta!

Lånar en bild av Annika (än en gång hade jag länkat om jag visste hur man gör) som visar att det kan gå hett till på träffarna ;) Tilde och Love.

















Ha en fin helg!

1 kommentar:

  1. Perfekt! vi älskar också dessa pensionärsprogramen! så jag föreslår en kväll med lite middag och TP. snart:) älskar frågesport!
    Godnattkram

    SvaraRadera